Osada v5 - oczekiwania kontra rzeczywistość

Bagietka
Witam,
od ponad roku gram na serwerze MinecraftPolska.net, mniej więcej pół roku temu,  zacząłem grać na Osadzie v4 miesiąc po starcie edycji. Tryb nie od razu przypadł mi do gustu, jednak z czasem zacząłem się do niego przyzwyczajać, poznałem tamtejszych graczy, wszystko wydawało się w porządku. Dobrowolnie napisałem Poradnik do Osady v4, tym samym samodzielnie ,,odkryłem", co ma do zaoferowania Osada ze wszystkich możliwych aspektów rozgrywki, niezależnych od innych graczy. Z czasem jednak, gdy oswoiłem się z serwerem, prócz wielu zalet serwera, zacząłem również dostrzegać jego wady. Wielu graczy ich nie dostrzega, ponieważ najnormalniej w świecie zdążyli się do nich przyzwyczaić, część z nich wykorzystuje je dla swoich własnych celów. Ewentualne zmiany, które opisuję poniżej, z pewnością są niemożliwe do wprowadzenia na obecnie trwającej edycji, z tego też względu patrzę w przyszłość, z nadzieją, że to co tutaj napisałem, chociaż w najmniejszym stopniu będzie miało wpływ na przyszłą rozgrywkę na Osadzie v5. Zdaję sobie również sprawę, że to, co teraz piszę, może się wydać absurdalne, ale prosiłbym  jedynie o próbę zrozumienia mojego punktu widzenia.



1. Premium

Jeśli mnie pamięć nie myli, gracz w cenie ok. 12 złotych może dokonać zakupu rangi premium na czas trwania całej edycji. Oczywiście, powinno się to również wiązać z pewnymi przywilejami. Jednak w moim odczuciu, jest pewna granica, która nie powinna być przekraczana w tej kwestii. Chodzi mi tutaj o popularne stwierdzenie ,,p2w" - PayToWin, gdzie gracze, którzy wydają pieniądze na grę, mają ułatwioną rozgrywkę. W moim odczuciu jest to nie do przyjęcia i powinno ulec zmianie:

- możliwość założenia plemienia - zupełnie tego nie rozumiem, z jakiej racji gracz, który wydaje pieniądze na grę, może zakładać Plemię, a zwykły gracz nie
- /odwiedz <nick> - Komenda dostępna tylko dla graczy premium, nie mam pojęcia dlaczego
- /ignore <nick> - aby nieproszony gracz nie przeszkadzał nam w rozgrywce, spamiąc w wiadomości prywatnej, trzeba kupić premium? To jakiś żart?
- /zablokuj <nick> - kolejna absurdalna komenda, gracz który nam dokucza może sobie bezkarnie przebywać na naszej wyspie, tylko dlatego, że nie posiadam premium, ciekawe
- /skrytka - ta kwestia jest jeszcze w miarę wytłumaczalna, ale wydaje mi się, że zwykły gracz również powinien posiadać coś w rodzaju enderchest'a
- Brak autokicka za AFK - wisienka na torcie, całkowity absurd, gdzie gracz z rangą premium może sobie afczyć całą noc, otrzymując przy tym dostawy, a zwykły gracz nie - z jakiej racji?

Ostatnią rzeczą o której chciałbym wspomnieć w tej kwestii jest to fakt, że prawdopodobnie jestem jedynym graczem na serwerze, który osiągnął 3 epokę, nie wydawszy ani jednej złotówki na ten serwer - nie żebym czuł jakąś niechęć, do wydawania pieniędzy na serwer, w który ktoś włożył swój wysiłek i czas, ale chciałbym zauważyć ten smutny fakt - część graczy odchodzi z serwera zniechęcona myślą, że aby osiągnąć przykładowo tyle co ja, należałoby spędzić wiele godzin przed komputerem.



2. Toksyczna społeczność graczy

Chyba najbardziej kontrowersyjny punkt z tego tematu. Z czasem, pewna część graczy poczuła niezaspokojona potrzebę przeszkadzania w rozgrywce innym graczom, tak sobie, bez powodu, tylko by kogoś zaczepić. Tym samym wytworzyła się pewna pseudo-społeczność graczy, której radość sprawia chociażby atakowanie osad innych graczy, obrażanie ich na czacie, często tylko po to, by zaimponować innym graczom - jakby nie patrzeć, nie ma co się dziwić, skoro średnia wieku graczy Minecraft'a to 13 lat. Gra, która w swoim założeniu miała rozwijać, w tym trybie powoduje, że młody człowiek uczy się w sposób nieświadomy cech które z pewnością będą miały negatywny wpływ w jego późniejszym życiu. Ale do czego zmierzasz, Bagietko? Otóż bardzo dziwi mnie fakt dramatycznie niskiej aktywności kogokolwiek (podkreślam) z administracji. chociażby do kontrolowania tego, co dzieje sie na czacie publicznym. Brak zaplecza zarządzającego to chyba najgorsze co może być na jakimkolwiek serwerze. Powinny zostać wyznaczone grafiki, kto, kiedy ma czuwać przynajmniej nad czatem, nie wspomnę tutaj również o ubliżaniu innym graczom w wiadomościach prywatnych. Nie da się zmienić gracza, ale można zmienić zasady gry, prawda?




3. Mechanika ataków na osadę innego gracza

Wątek ten poruszyłem już w innym temacie, do którego serdecznie odsyłam: http://www.minecraftpolska.net/forum/sho...?tid=16651 . Mam nadzieję, że przyszli gracze unikną tej nieprzyjemności, jaka spotkała mnie. Chciałbym do tego dodać jeszcze moją własną, ewentualna propozycję - skoro doświadczeni gracze mogą atakować osady barbarzyńskie, to dlaczego by nie zrobić na odwrót, gdzie to zwykły gracz musiałby się bronić przed barbarzyńcami? Zawsze było by to urozmaicenie rozgrywki. Oczywiście, powinno być to regulowane odpowiednimi pluginami, by nie dochodziło do przysłowiowej walki Dawida z Goliatem. W tym momencie mechanika ataków w moim odczuciu jest bardzo skromna, i jest nastawiona jedynie na najbardziej doświadczonych graczy.



4. Urozmaicenia gry

Serwer - nie oszukujmy się - przechodzi tendencję spadkową jeśli chodzi o aktywność graczy. Po prostu Osada im się znudziła (co ciekawe, również znacznej grupie graczy z rangą premium), nie zapewniła im dostatecznej zabawy, przez co znaleźli sobie albo inny serwer, albo inną grę. Wpływ na to ma zapewne wiele czynników zewnętrznych, w pełni niezależnych od administracji, ale wydaje mi się, że to co zostało w  Osadzie v4 zaoferowane graczom, było powierzchowne, niedopracowane, zrobione tylko po to, by było.

- system dropienia kluczy z surowców kopalnych - bawi mnie, gdy gracz, który dopiero co zaczął grę, dropnął diamentowy klucz, i pisze na czacie ,,Wooow, dropnął mi diamentowy klucz!", nie wiedząc nawet, do czego służy. System kluczy w obecnej odsłonie jest bardzo ubogi. Opiera się na openingu 3 skrzyń z jednego klucza, gdzie w każdym znajdziemy maksymalnie 64 szt. danego surowca. Z jednej strony jest to logiczne, że niestosowne byłoby dawanie nowicjuszom super nagród z openingu, ale z drugiej strony wydaje mi się to trochę niesprawiedliwe wobec doświadczonych graczy, którzy przykładowo dropiąc ze skrzyni 16 szt. Gliny, a potrzebują powiedzmy 4000 szt., to co im po tym? Nagrody z openingu powinny być w moim odczuciu podobne jak z systemem misji - uzależniona od poziomu rozwoju osady.

- eventy niekonwencjonalne - 26 Maja odbył się event Labirynt - event w pełni zorganizowany przez administrację, z unikalnymi nagrodami dla zwycięzców (swoją drogą, zająłem wtedy 2 miejsce). Była to naprawdę fajna odskocznia od ciągłego kopania surowców, czy też eventów za Coinsy, które również obracały się wokół mechaniki kopania. Kiedyś zapowiedziano event OX, ale pomysł prawdopodobnie przepadł. Takich eventów powinno być więcej, i powinny być one co jakiś czas powtarzane, by gracze nie zapominali o tym serwerze.

- rozbudowa systemu plemion - jak już wspomniałem, część z wprowadzonych pomysłów do Osady jest w moim odczuciu słaba, obecny system plemion niestety należy do jednego z nich. Cała mechanika ich działania opiera się na wpłacaniu Złota do skarbca, wydawania go na na bonusy (które swoją drogą, są @#$%^! drogie), oraz do czatu plemiennego (@). Można by to rozbudować - dodać wolny plemienne, peleryny plemienne, kolorowe prefiksy na czacie (oczywiście za Coinsy) - dzięki temu gra stałaby się mniej nudząca, a bardziej dynamiczna, zapewniająca więcej godzin zabawy.

- questy serwerowe - idź tam, pogadaj z tamtym, przynieś to, przynieś tamto -  ma to swoich przeciwników, jak również zwolenników, w moim odczuciu było by to ciekawe urozmaicenie gry. Nagrody działałyby na podobnej zasadzie jak w misjach - uzależniona od posiadanych Punktów Honoru.

- prezent w postaci wojska - inny gracz miałby możliwość wysłania swojego wojska do innej osady nie tylko po to by ją zaatakować, ale również dać swoje wojsko w prezencie. Jest to tylko mój osobisty zamysł, ale po odpowiednim przedyskutowaniu, a następnie dopracowaniu, kwestia ta mogła by dobrze współgrać z resztą.




Poruszyłem tutaj jedynie część z propozycji, jakie wpadły mi do głowy przez te pół roku gry na Osadzie. Tryb ten ma duży potencjał, ale w moim odczuciu nie jest w pełni wykorzystywany. Mam nadzieję, że to co tutaj napisałem, chociaż w najmniejszym stopniu uświadomi administrację o tym, co mogli zrobić, czego nie robią, a co będą mogli zrobić, w ewentualnej odsłonie Osady v5. Ten post jest tym samym formą mojego zakończenia gry na Osadzie - niestety, ale części graczy nie podoba się fakt, że ktoś publicznie wypomina ich im błędy. Serdecznie pozdrawiam wszystkich graczy, którzy mi pomagali, oraz całą administrację Osady.

Pozdrawiam,
Bagietka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.07.2018, 23:14 przez Bagietka.)

Reakcje
Odpowiedz
Toranktto
Nic dodać, nic ująć

Reakcje
Odpowiedz
Homu
Jak chcesz zmienić społeczność aktywnością administracji? Serwer ma taką, a nie inną społeczność i bez względu na obecność administracji na niektórych trybach (nie mówimy tu o wszystkich graczach) widzimy toksyczność, łamanie regulaminu i inne "sprawki". Jeżeli chodzi Tobie o znęcenie się atakowaniem to zupełnie inny temat i tu najlepiej zaradzić ze strony technicznej (no bo sory, nie wyobrazam sobie bana za atakowanie kilkukrotnie jednego gracza). Co do P2W to mamy 2018 rok, ta sieć serwerów to też w jakimś stopniu biznes. Trudno zresztą znaleźć dobry serwer bez P2W w aż tak drastyczny sposób, takich serwerów jest garstka. Jednak przyznam Tobie rację - niektóre rzeczy są za bardzo przesadzone. Skąd masz aktualną średnią nt. wieku graczy Minecrafta? Większość pomysłów jest okej, naprawdę są spoko.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2018, 19:14 przez Homu.)

Reakcje
Odpowiedz
CartoonX
Dobra,
drogi Bagietko, co do pierwszego punktu, który mówi o randze premium, ciekawy pomysł odnośnie zakładania plemion dla graczy, lecz trzeba by to trochę dopracować. Dokładnie chodzi mi tutaj o to, że osoby, które kupiły rangę premium mogłyby mieć cenę tańszą, niż osoby bez dodatkowej rangi. Przykładowo, jeżeli teraz plemię kosztuje 10k, to gracz mógłby zrobić plemię za 15k, lecz premium wciąż miałoby dodatkowy przywilej i mogłoby wykupić sobie je za cenę 10k. Co do skrytki dla graczy, hmm, myślę, że nie jest to najlepszy pomysł, bo jednak nie daje on graczom premium, aż tak dużej przewagi, lecz rozumiem jednak, że zwykli gracze bez rangi kupnej mogą widzieć to jako kolejny przywilej dla rangi premium, dający im przewagę. Są plany zrobienia skrytki, w której będą sloty od razu odblokowane dla premium, oraz takie, które gracz będzie mógł wykupić za odpowiednią cenę. Dobra, teraz trochę o wyrzucaniu za afka. Szczerze, to prawda, że 4 minuty bez ruchu to jednak czas troszeczkę mały. Porozmawiam później z rootami, odnośnie zwiększenia tego czasu do 10/15m na wipe, lecz nie mogę niczego obiecać, bo jednak trzeba zrozumieć, że to właśnie to zachęca graczy do kupna rangi premium, a serwer musi na siebie zarabiać.


Co do "toksycznej społeczności" graczy osady. Ehh, zawsze znajdą się osoby chętnie atakujące innych i chcące zdobyć jak najwięcej surowców oraz podbić cały serwer McOsada. Ale dobra, trochę na poważniej, odnosząc się do tego, że pojawiają się osoby wciąż atakujące innych graczy, przez co ci atakowani nie mogą się obronić. Rozmawiałem z właścicielami i na 99,99% zostanie wprowadzony system, blokujący ciągłe najazdy na inne wioski. Jest to serwer, na którym osoby bardziej rozwinięte atakują innych, by zdobyć surowce, oraz budzić "grozę" na serwerze, jako osoba najpotężniejsza. Nie da się tego uniknąć na serwerze takim, jak McOsada, lecz tak jak napisałem wyżej, postaramy się na wipe wprowadzić coś, co by chociaż odrobinę złagodziło sytuację.


Piszesz drogi Bagietko, że nie widać administracji na czacie oraz, że olewają oni tryb. Aktualnie dużo osób jest na wyjazdach, przez co 75% administracji jest niedostępne. Niedługo możliwe, że zrobi się jakieś rekru dla osób chętnych, czy coś. Co do grafiku dla administracji. Nie? Osoby dołączające do administracji nie są do tego zmuszane, oraz nic za to nie dostają, to one decydują, kiedy mają chęci wejścia na serwer oraz pomocy na czacie. Ja jestem tylko od tego, że dopilnować takich osób i rekrutować nowych "wolontariuszy".


System skrzynek jest za słaby dla lepszych graczy? No spoko, ale wiesz, skrzynki mają słaby drop i są bardziej przeznaczone dla graczy początkujących, którzy będą potrzebowali chociaż najsłabszych surowców. Dla lepszych graczy, którzy nie potrzebują rzeczy ze skrzynek są zrobione dzienne misje, które dają surowce zależnie od poziomu ph. Generalnie nie widzę sensu dodawania takiego systemu do skrzynek, ale chciałbym usłyszeć też więcej głosów na ten temat.


Co do eventów robionych przez administracje. Aktualnie na osadzie dziennie jest 15/20 graczy w godzinach szczytu, co jest dość małym wynikiem w porównaniu z innymi trybami na naszej serwerowni. Event OX został niezrobiony z jednego powodu, brak możliwości zrobienia przez nas działającego OX. Rooci nie mają aktualnie czasu, by zrobić coś takiego i nie wiem, czy kiedyś to zostanie wprowadzone. Są plany nad robieniem takich eventów i myślę, że można byłoby organizować taki event co jakieś 2 tygodnie.


Rozbudowany system plemion jest trochę słabym pomysłem na wipe, ale myślę, że po dokładnym rozpisaniu go i dopracowaniu można byłoby urozmaicić go na v5. Aktualnie nie jestem za tym, aby zmieniać coś na wipe z plemionami, ale nie jest to taki zły pomysł.


Dodatkowe misje? Nie jestem przekonany co do tego. Aktualnie na osadzie są misje dzienne i nie wiem, czy warto wprowadzać osobną mapę, tak jak to było na v3. Jeżeli gracze byliby chętni na zrobienie wielu misji na takiej mapie przygodowej, to można by wprowadzić to w życie, ale na v5.


Bardzo podobna mi się pomysł z przesyłaniem wojska, podniosło by to nieco taktyczne myślenie podczas ataków i wgl. Lecz tak jak z pomysłami wyżej, jak już to na v5, bo niestety tak wielka zmiana jest dosyć trudna do wprowadzenia na wipe. Ale generalnie, pomysł jak najbardziej spoko, jestem za!


Pozdrawiam,
  CartoonX

Reakcje
Odpowiedz
Qvinto
Dobra, to teraz 5 groszy ode mnie:
Powiem szczerze, że z tym premium zawsze był problem, bo każdy miał problem - dla niektórych było to niepotrzebne, dla innych lekko to poprawiało rozgrywkę (bo pamiętam, na v3 było parę graczy co nie wydało ani jednej złotówki na Osadę) a była grupa odbiorców, dla której było to wyłudzanie "zielonych" jak w grach Electronic Arts. No ale dalej:
Z plemieniem dla mnie to było coś dziwnego, dla mnie najlepszym sposobem jest albo zrównanie szans na założenie (i TYLKO założenie plemienia), albo to, że koszt plemienia dla gracza z Premium zmniejszony o jakąś sumę. Tak jak wyżej napisał to Karton. Ze skrytką to już były założenia że będzie to na tej edycji, no ale wyszło jak wyszło i tego nie ma -  był pomysł, że gracz dostaję kilka slotów w /ec, bo zakupieniu Premium dostaje kolejne, ale nie byłaby to jakaś przesadzona suma, a resztę za aktywność w grze (kupowanie ich za złoto, czas spędzony na serwerze ?) - wiadomo, coś powinno się ogarnąć, ale nie jest to potwierdzone. Z AFK-iem dla mnie powinien być usunięty, ale to kolejna rzecz, w skrócie mówić - jak za dużo rzeczy ograniczymy, to gracz nie będzie kupował premium i serwer nie będzie na siebie zarabiać - a to są naprawdę duże sumy. Może zrobimy dla graczy ten AFK dłuższy, bo czasem zdarzało się tak, że ktoś nie afczył, tylko musiał na sekundę odejść od minecraft'a.

Wszędzie jest toksyczność u graczy, będąc czasem na innych serwerowniach stwierdzam, że tutaj jest o wiele lepiej z zachowaniem u graczy niż na konkurencji. To już rywalizacja, najlepszy może pociągać za sznurki resztę jeżeli ma przewagę -  można jedynie zrobić ograniczenie, ale to psuję całą zabawę.

Z administracją pisałem w osobnym wątku (nawet sam go napisałeś, więc tutaj nie trzeba nic dodawać). Są wakacje, czas który nie mogłem wykorzystać dla siebie mam teraz, później idę to Technikum znowu i może to nawet być koniec mojej przygody z administracją ;) Pisałem wcześniej na osadzie o systemie, że gracze się zgłaszają, robimy im rozmowę kwalifikacyjną i decydujemy, czy chcemy ją jako przyszłego supporta - oceny były mieszane, i tylko głos od ciebie, że po tygodniu oleją serwer - To, że teoretycznie zrobili to według ciebie Eryk601 i Fajny_ziomek, nie znaczy, że każdy tak zrobi - myślę, że jakiś gracz napewno będzie chciał być i starać się o to, żeby wypadać jak najlepiej. A grafik to strzał w kolano, gdyby to powstało - to bym nawet ja odszedł, bo mimo że mam swój grafik co kiedy robię, trudne było by wpasowanie do administracji osady. Ludzie przychodzą do administracji z własnej woli, nikt ich nie zmusza, nikt im za to nie płaci - czyste chęci. PS: Zrobiliśmy z Kartonem pierwsze kroki dla tych, którzy olali serwer posiadając rangę :)

Drop skrzynek objaśnił Karton, Skrzynki są alternatywą dla graczy raczkujących na osadzie. Może by tak skrzynki za złoto, kosztujące dużo, ale nagrody są już zadowalające? To jest do przemyślenia, pomysł weźmie się pod uwagę :D

Eventy będziemy robić, nie będzie to przykładowo OX, tylko coś innego, może coś zbudujemy, coś wykonamy - chcemy zrobić event parkour, bo jeszcze go nie przerabialiśmy - sobota, godzina 17, zapraszam Lis (Qvinto)

Mamy już pomysły na plemiona, ale to są takie pomysły, że trzeba przerobić całą mechanikę działania plemion - a Wipe zawsze sugerował się tym, że był robiony szybciej, dodawano nowe usprawnienia i poprawiono błędy. Jak już, to na V5.

Misje, to są do przemyślenia, może na v5, albo na wipe  z małymi modyfikacjami.

Wojsko, czy koszary prawdopodobnie będą miały "reworka" na V5.

I tyle ode mnie, bardziej to opracował Karton, ja dodałem swoje parę zdań od siebie.

Reakcje
Odpowiedz
jam234
A więc tak może ja trochę się wypowiem ponieważ wiem co nieco na temat 1 punktu. Ranga Premium została wprowadzona w V3. W założeniu miała być "Lepsza" lecz jak wyszło tak efekty tego widać. Z tego co pamiętam ;) na V2 gracz z VIP'em nie miał tak zmieniającego rozrywkę przywileju jakim było swobodne AFK. Do tego miał dostęp każdy.
Na Osadzie V2 grało dla porównania około 200 stałych graczy po około miesiącu. Serwerownia nie bójmy się tych słów zaniedbała graczy,robiąc z nich tylko "Bankomaty".Z  ponad 1000 graczy na serwerze dziś gra może 200-300 jak nie mniej. Bo poco robić dobrze edycje,skoro można zrobić na odwal się byle by gracz zapłacił.A znam serwer który ma 1 edycje od prawie 3 lat (nie podam nazwy). I jakoś nikt się nie skarży na P2W.

W skrócie po prostu  właściciele mają już serwer gdzieś,liczą się zyski.
Polajkowali: Jelonekx, Homu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2018, 22:51 przez jam234.)

1
Reakcje
Odpowiedz
Helios
Cóż, chyba po raz pierwszy zgodze się z jam234
Pozwole sobie cytować:
"Bo poco robić dobrze edycje,skoro można zrobić na odwal się byle by gracz zapłacił." - Wraz z 60second staraliśmy się aby serwer wyglądał od strony wizualnej jak najlepiej jednak jedyne co robili wlasciciele to poganianie nas, bo jak to ujęli "Oni mają z tego bułki".

"A znam serwer który ma 1 edycje od prawie 3 lat (nie podam nazwy)." - Również znam takie serwer i właściwie to nawet nie jeden. I tam faktycznie na edycji gra się po 2 czy anwet 3 lata i gracz wcale nie ma gorzej niż VIP.

"Serwerownia nie bójmy się tych słów zaniedbała graczy,robiąc z nich tylko "Bankomaty"."
+
"W skrócie po prostu właściciele mają już serwer gdzieś,liczą się zyski."
=
Nic dodać nic ująć.
MCPL z nastawieniem na zysk bez większego wkładu w jakość upadnie... już upada..
Polajkowali: Jelonekx, Homu, jam234

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.07.2018, 23:56 przez Helios.)

2
Reakcje
Odpowiedz
siena1010
Nic dodać, nic ująć Helios.
Qvinto napisał 11.07.2018, 06:42:
Otrzymujesz warna za zbędny post w wątku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2018, 06:42 przez Qvinto.)

1
Reakcje
Odpowiedz
Exoooooo
Nic dodać, nic ująć siena1010.
Qvinto napisał 11.07.2018, 06:43:
Otrzymujesz warna za zbędny post w wątku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2018, 06:43 przez Qvinto.)

2
Reakcje
Odpowiedz
PixelGamePolska
W sumie, pomysły są ciekawe, ale ten z przesyłaniem wojska w formie prezentu do innej osady to trochę przegięcie, bo możesz mieć kumpla rozbudowanego na maxa, podczas gdy Ty jesteś graczem nowym, mającym kilka budynków (w tym koszary), Twój kolega przesyła Ci wojsko, które jest dla niego śmieszną ceną i cyk - masz już jeszcze łatwiejszy początek niż kiedykolwiek. Nie wspominając o atakach na tych samych graczy, których pewnie byłoby mnóstwo.

Co do heliosa i minutki - opi********iście się i tyle w temacie, nikt za wami nie tęskni, a mam nawet wrażenie, że w jakimś stopniu przyciągnęło z powrotem chociaż część graczy do osady
Qvinto napisał 12.07.2018, 00:06:
Wracając - otrzymujesz warna za przeklinanie w wątku. Nawet cenzura tu nie pomoże.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2018, 00:06 przez Qvinto.)

1
Reakcje
Odpowiedz


Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości